Acte necesare pentru vanzare apartament - plata cash

Pentru semnarea contractelor de vanzare cumparare in forma autentica se prezinta urmatoarele documente  IN ORIGINAL :

 

    1.       Actele de proprietate in original:

a) In cazul contractelor de construire/cu plata in rate/cu plata integrala (incheiate cu O.J.C.V.L., R.A. Locuinta Iasi, Consiliul Local Iasi, etc.):

- contractul;

 - procesul -verbal de predare-primire a locuintei;

- contract de imprumut (dupa caz);

- dovada de achitare integrala (dupa caz);

- titlu de proprietate

- documentatia cadastrala a imobilului (daca exista);

- incheierea de intabulare (daca exista);

 

b) in cazul actelor incheiate la notar:

- contract de vanzare –cumparare/donatie/contract de schimb;

- documentatia cadastrala a imobilului (daca exista);

- incheierea de intabulare (daca exista);

 

c) in cazul apartamentelor dobandite prin mostenire, dupa caz, actele de proprietate de la punctul a) sau b) si certificatul/certificatele de mostenitor.


d)hotarare judecatoreasca.

 

e) actul de apartamentare a imobilului din care face parte apartamentul (daca este cazul) si incheierea de intabulare a apartamentului.


   2. Extras de carte funciara pentru autentificare –
este solicitat de notar la cererea proprietarului si este emis de catre biroul de cadastru si publicitate imobiliara de la locul situarii imobilului.

  

   3.    În cazul în care in registrele de carte funciara este înscrisa vreo sarcina asupra imobilului:

a) ipoteca instituita in favoarea unei societati bancare: declaratie autentica data in fata notarului din care sa rezulte ca creditul pt. care s-a instituit ipoteca a fost rambursat complet si prin care se cere radierea tuturor sarcinilor, privilegiilor, interdictiilor etc. instituite in favoarea bancii declarante, sau acord de instrainare si de instituire a unei ipoteci de rang subsecvent (acordul trebuie sa contina neaparat: numele complet al debitorilor, contul in care se va vira suma provenita din vanzarea imobilului, daca se ramburseaza integral sau partial creditul, conditiile bancii, ipotecile si sarcinile  instituite in favoarea bancii, termenul de valabilitate al acordului- de obicei este de 30 zile calendaristice, iar daca se depaseste acest termen acordul trebuie reinnoit sau inlocuit). Dupa ce se vireaza banii in contul bancii si se incheie toate actele interne cu privire la lichidarea creditului, reprezentantii bancii trebuie sa dea declaratie in forma autentica la notar pt. radierea sarcinilor.

b) privilegii imobiliare pt. sume de bani datorate de proprietarii imobilului(ex.: datorii la asociatia de proprietari, etc.) – este nevoie de declarative autentica pt. radiere;

c) dezmembraminte ale dreptului de proprietate: uzufruct, habitatie, servitute, s.a. – beneficiarul acestui drept trebuie sa dea declarative in forma autentica de renuntare la dreptul rezervat de acestia.

d) sechestru asigurator – este nevoie de decizia judecatoreasca de scoatere de sub sechestru a imobilului.

e) antecontract de vanzare-cumparare– este nevoie din partea promitentilor-cumparatori de declarative autentica de renuntare la beneficiul antecontractului; ETC.

4. Certificat de atestare fiscala de la Directia Taxe si Impozite Locale.

- proprietarii imobilului trebuie sa-si achite toate creantele fiscale,inante de a obtine certificatul de atestare fiscala.

ATENTIE!!! notarii nu vor autentifica contractele daca pe certificatul de atestare fiscala apar creante neplatite (impozite, amenzi etc.)!


   5. Adeverinta de la asociatia de proprietari din care sa reiasa ca apartamentul nu are datorii la intretinere

Adeverinta trebuie eliberata in original sub semnatura presedintelui si administratorului asociatiei de proprietari, cu precizarea numelui si prenumelui acestora in clar, cu nr. de inregistrare si data lunei in curs, si cu stampila asociatiei de proprietari. Daca imobilele nu au constituite asociatii de proprietari sunt necesare ultimele chitante de achitarea utilitatilor imobilului. 


   6. Facturi + chitante + adeverinte pentru ultima luna pentru toti furnizorii de utilitati (energie electrica, gaze naturale, termoficare, salubritate, etc.).

   7. Certificat de performanta energetica a cladirii – eliberat potrivit Legii nr.372/2005 privind performanta energetica a cladirii de un auditor energetic autorizat, cu modificarile aferente, ce reglementeaza obligatia vanzatorului de a pune la dispozitia cumparatorului certificatul de performanta energetica.

   8. Certificatele de casatorie ale vanzatorilor si cumparatorilor (daca este cazul), sau sentinta civila de divort cu mentiunea "definitiva si irevocabila".

   9. Cartile de identitate (buletinele sau dupa caz, adeverinte provizorii)  sau pasapoarte – TREBUIE SA FIE VALABILE! 

 Nota: 

Indiferent de tipul imobilului vandut, vanzatorul va achita la notariat impozitul pe venit: 2% (pentru imobile achizitionate de mai mult de 3 ani) si 3% (pentru imobile achizitionate intr-un termen mai mic de 3 ani), iar procentul se aplica la valoarea tranzactiei.

De asemeni tot in sarcina vanzatorului este si plata contravalorii emiterii extrasului de carte funciara pentru autentificarea contractului!

 Taxa aferenta intocmiri contractului de vanzare cumparare in forma autentica, precum si taxa de transfer al dreptului de proprietate de pe numele vanzatorilor pe numele cumparatorilor, va fi achitata de catre cumparatori.

 

Folosim Cookies Site-ul nostru foloseste cookies pentru a imbunatati experienta navigarii si a oferi servicii mai usor de utilizat.
Informatii detaliate despre cum le folosim in site si cum poti gestiona consimtamantul vei putea gasi in
Termeni si conditii de confidentialitate si Setari personalizate cookies Sunt de acord